31 Temmuz 2012 Salı

KAŞ'TA TEKNE TURU

İlk Bölüm : Kaş

Akşama geri dönelim... Duşumuzu aldık, rahatladık, çıkıyoruz Kaş sokaklarına... Ertesi gün çıkacağımız tekne turu konusunda bilgi edinmek istiyoruz... Siz istemeseniz de zaten onlar sizi buluyorlar :)

Turcular ilk kez gördüğüm bir sistem uyguluyorlar... Sizi içeri davet edip, ekranlara yansıttıkları görsellerle anlatıyorlar turlarını... Kaş'ta bir karadan turlar var bir de denizden... Karadan turlarda sizi Kaş'tan alıp Üçağız'a araçlarla götürüyorlar, buradan biniyorsunuz teknelere... Bu sayede Kaş Üçağız arasındaki o uzun tekne yolculuğu yerine, yaklaşık 30 km uzaklıktaki Üçağız'a hızlıca ulaşmış oluyorsunuz... Denizden olanlar ise bildiğimiz tekne turu, Kaş Limanı'ndan kalkan onlarca tekne var size bu imkanı sağlayan... Kafamız o kadar karıştı ki, biz akşamdan ayarlayamadık..

Sabah 10'da kalkıyor tekneler... Biraz geç kaldık ve her taraftan gelen onlarca kafa karıştırıcı ses eşliğinde attık kendimizi Safari 2'ye.. Yoksa 4 müydü :)

Ehhh sona kalan dona kalır... Kaldık güneşin altında :) Üst katta hiç gölge yer yoktu... Olsun, tatilin ilk günü sayılır bu, bütün bir yıl beklemişiz bu anı, mutsuzluğa değer mi :)

Son anda bindik, çok da kararsızdık, 'tekne nerelere gidiyor, yemek de ne veriliyor' hiçbir fikrimiz yok :) Her zaman ki şansımızı yine yanımızda... Heralde Kaş'ın en denizci kaptanının teknesindeyiz... Harika :) Söze eline aldığı bir plastik şişeyi hepimize göstererek başlıyor, "bu öyle yada böyle denize uçarsa sizi de atarım denize".. Peki :)

Yemek?? Zeytinyağlı yeşil fasulye, salata, nohutlu pilav ve tavuk şiş... "Hımmm, hiçbirini yemek istemiyor musunuz, nohutumuz var, nohut yaparız" diyor kaptan :) Yemek harikaydı, net. Mangalda yapılan tavukların sosu öyle lezzetli ki doymak ne mümkün... Zaten yemekleri de kaptanın eşi pişiriyor... :)

Koylar çok güzel ama benim merakım Kekova, batık şehir... Likya'nın bu önemli kenti üstüste gelen depremler ile yerlebir olmuş ve sular altında kalmış... Çok uzun zamandır bekliyorum bu anı ama ne yazık ki bende beklediğim etkiyi yaratmıyor... Tamam çok güzel, evet çok etkileyici ama benim gibi fazla hayal perest biri için biraz yetersiz kalıyor :)

Evet ben gerçekten batmış bir şehir görmeyi bekliyordum :)  Batık şehirde teknelerin durması, denize girilmesi yasak... Turdaki en sevdiğim koy olan Akvaryum koyu muhteşem bir renkte...  Pırıl pırıl, mavinin en güzel tonu...

Akvaryum Koyu'ndan sonraki durak Kaleköy (Simena). Buraya ulaşım sadece deniz yoluyla... Gelmişken dondurma yiyin :) Evet evet dondurma... Tarihi falan da etkileyici tabi ki ama Ankh Cafe'de şeftali, fındık, muz üçlüsünü mutlaka deneyin...

Bu tarafta nereden bakarsanız manzara çok güzel demiştim zaten... Kale'ye çıkın... Manzara daha da güzelleşsin.. Çıkarken dünya tatlısı amcadan değişik otlar alın, en azından kekik :)

Söylememe gerek yok, müze kartınız hep ama hep yanınızda olsun :) Öğrenci 15 tl, tam 30 tl. Yanınızda yoksa da panik olmayın neredeyse her ören yeri girişinden alabiliyorsunuz...

Herşey gerçekten çok güzeldi çok....

Teknemizin altı camlı değildi ama biz herşeyden çok memnun kaldık.. Camlı teknelerde de öyle aman aman birşey görülmüyormuş, sadece birkaç kırık amfora... Benim koskocaman bir kent beklediğim düşünüldüğünde zaten o da kesmeyecekti beni :) Bu arada turun belki en güzel tarafı bangır bangır müzik olmamasıydı... :)

Ben bütün günü teknede geçirmek istemiyorum diyorsanız size daha güzel bir alternatif... Aracınızla gidiyorsunuz Üçağız Köyü'ne, tutuyorsunuz minnok bir tekne yani kayık tarzı birşey.. Gezersiniz batık şehir, Kaleköy :)

Kaş'a dönüşte kocaman dalgalar eşlik etti bize, çok keyifliydi :) Karşımızda Meis...

Açıkçası karadan yapılan turları da denemekte fayda var çünkü Kaleköy'den dönüş yolu epey uzun sürüyor... Biz uyuduk öyle söyleyim :) Aa, uyuduk demişken teknemiz Kaş Limanı'na yaklaşıyor ve karşımızda Uyuyan Adam Kayası... Kocaman bir dev... Bunun eşi de Meis'deymiş ve efsaneye göre bu devler bir gün canlanacak, Kaş ile Meis halklarının sonu bu devlerin elinden olacakmış!!

Bu arada tekne turları 40 tl civarı...